Anexa 1 la Dispoziţia nr. 10 din 30.01.2013
COMUNA TORMAC
JUDEŢUL TIMIŞ
REGULAMENTUL INTERN
AL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI COMUNEI
CAP.I. DISPOZIŢII GENERALE
Art.1. Administraţia publică locală se organizează şi funcţionează în temeiul principiilor autonomiei locale, descentralizării serviciilor publice,
eligibilităţii autorităţilor administraţiei publice locale, transparenţei, legalităţii şi al consultării cetăţenilor în soluţionarea problemelor locale
de interes deosebit.
Prin autonomie locală se înţelege dreptul şi capacitatea efectivă a autorităţilor administraţiei publice locale de a soluţiona şi de a gestiona,
în numele şi în interesul colectivităţilor locale pe care le reprezintă, treburile publice în condiţiile legii.
Acest drept se exercită de consiliile locale şi primari, precum şi de consiliile judeţene, autorităţi ale administraţiei publice locale alese prin
vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat.
Autonomia locală priveşte organizarea, funcţionarea, competenţele şi atribuţiile, precum şi gestionarea resurselor care, potrivit legii aparţin
comunei.
Art.2. Prezentul Regulament Intern, întocmit în conformitate cu prevederile Legii nr.215/2001, privind administraţia publică locală,
republicată, a Legii nr.53/2003 privind Codul Muncii, a Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, şi a
Legii nr.7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, Legii 477 / 2004 privind codul de conduită a personalului contractual
din autorităţile şi instituţiile publice, Legii nr. 571 / 2004 privind protecţia personalului din autorităţile publice şi din alte unităţi care
semnalează încălcări ale legii, organizează disciplina muncii în aparatul de specialitate al Primarului comunei Tormac, judeţul Timiş.
Art.3. Regulamentul Intern se aplică funcţionarilor publici, precum şi personalului angajat cu contract individual de muncă (indiferent de
durata contractului) din aparatul de specialitate al Primarului comunei Tormac, judeţul Timiş.